Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan innehold utdatert informasjon

Rakel, vår nye digitale kundeservicemedarbeider!

ROR-IKT har nylig lansert en ny digital kundeservicemedarbeider, Rakel. Rakel er en del av ROR-IKTs misjon om å være en drivkraft for gode digitale brukeropplevelser. Chatbot-en Rakel er tilgjengelig som en applikasjon i Teams.

Rakel er en ny digital medarbeider som skal hjelpe de ansatte i deltakerkommunene våre med å finne informasjon, veiledninger og dokumenter enklere. Målet med Rakel er at hun skal kunne finne nyttige ressurser og gi forslag til nettsider som kan svare på spørsmålene de ansatte har. Svarene hun gir er basert på hva de ansatte har tilgang til i de kommunale systemene.

Rakel kan hjelpe med flere oppgaver:

  1. Leter etter informasjon: Rakel har tilgang til de samme systemene som de ansatte, så hun kan søke etter informasjon i de samme materialene som blir spurt om. For øyeblikket kan Rakel kun bruke interne systemer.
  2. Problemløsning og hjelp: Hvis brukeren står fast i en oppgave, kan de spørre Rakel om hjelp. Hvis svaret hun gir ikke er tilfredsstillende, kan Rakel hjelpe til med å melde en sak til kundeservice. Hvis de heller vil snakke med en person med en gang, kan de be om å snakke med en av våre ansatte.
  3. Status på saken: Hvis brukeren har meldt inn en sak til kundeservice, kan de spørre Rakel om å sjekke statusen på saken. Dette gjør det enkelt for brukeren å følge med på hva som skjer med saken deres.
  4. Bytte ut datamaskin: Rakel kan også fortelle brukeren om de bruker en utdatert datamaskin. Brukeren kan bestille nytt utstyr med hjelp fra Rakel. Når bestillingen er godkjent og utstyret er klart, vil de få beskjed om at de kan hente det. Dette sørger for at utstyret blir oppdatert med jevne mellomrom.

Vi er stolte av å introdusere Rakel som vår nye medarbeider. Hvis du har spørsmål om Rakel eller andre henvendelser, kan du kontakte kundeserviceavdelingen vår.

Kontakt

ROR-IKT
E-post
Telefon 71 11 11 66